Mobile App launched by NSDL e-Gov

Dear Sir/Madam,

Greetings from NSDL e-Governance and we wish that you & your family are safe & doing well.

We are very happy to inform you about Mobile App launched by NSDL e-Gov explicitly for our TIN-FC branches & PAN Centers for acceptance of PAN applications in paperless mode. The paperless applications will be based on Aadhaar based e-KYC through Mobile App.

This feature is made available as an Android App to enable our branch users to service their customers within and outside (in camp mode) the branch premises with ease. The branch users can register their existing Android based Mobile/Tablets and start accepting PAN applications in paperless mode.

How our Center is benefitted with this facility:

  1. Process of acceptance of PAN applications through Mobile App is very easy and user friendly;
  2. Ease of use and no separate training is required;
  3. It is completely paperless – No obligation on branches towards collection, storage & dispatch of physical documents;
  4. No separate investment (desktop/laptop, licenses, etc.) required for enabling new user on Mobile;
  5. PAN allotted in few hours (e-PAN sent immediately to customers after allotment of PAN);
  6. Since PAN is allotted in few hours, limited number of follow-ups and grievances;
  7. Improved customer service;

How to download the Mobile APP:

The APP can be downloaded from Google Play Store. Search “NSDL PAAM” on Google Playstore and download the App. The device will have to be registered with your branch admin user ID. For more details, refer TIN Circular No. NSDL/TIN/2021/013 Dated September 02, 2021.

प्रिय सर/मैडम,

NSDL ई-गवर्नेंस की ओर से बधाई | हम आशा करते हैं कि आप और आपका परिवार सुरक्षित होंगे और अच्छा कर रहे होंगे।

हमें आपको अपनी टिन-एफसी शाखाओं और पैन केंद्रों के लिए मोबाइल ऐप लॉन्च करने के बारे में सूचित करते हुए खुशी हो रही है । पेपरलेस आवेदन मोबाइल एप के माध्यम से आधार आधारित ई-केवाईसी पर आधारित होंगे।

यह सुविधा एक एंड्रॉइड ऐप के रूप में उपलब्ध कराई गई है ताकि हमारे शाखा उपयोगकर्ता शाखा परिसर के भीतर अथवा बाहर (शिविर मोड में) आसानी से अपने ग्राहकों को सेवा प्रदान कर सकें। शाखा उपयोगकर्ता अपने मौजूदा एंड्रॉइड आधारित मोबाइल/टैबलेट पंजीकृत कर सकते हैं और पेपरलेस मोड में पैन आवेदन को स्वीकार कर सकते हैं।

हमारे टिन-एफसी और पैन केंद्रों कैसे लाभान्वित होंगे :

  1. मोबाइल ऐप के माध्यम से बहुत सरलता से पैन एप्लिकेशन किया जा सकता है;
  2. मोबाइल ऐप को बिना किसी प्रशिक्षण के सरलता से संचालित किया जा सकता है;
  3. यह पूरी तरह से पेपरलेस है – शाखाओं द्वारा भौतिक दस्तावेजों के संग्रह, भंडारण और प्रेषण की कोई आवश्यकता नहीं है;
  4. डेस्कटॉप/लैपटॉप, लाइसेंस आदि के लिए कोई अलग निवेश की आवश्यकता नहीं है क्योंकि नए उपयोगकर्ता सीधे मोबाइल पर काम कर सकता है;
  5. आवेदन के कुछ घंटों के भीतर पैन आवंटित हो जाएगा (पैन के आवंटन के बाद ग्राहकों को ई-पैन तुरंत भेज दिया जाएगा);
  6. पैन कुछ घंटों में आवंटित किया जाएगा और इसलिए बहुत कम शिकायतें और फॉलोअप होंगे;
  7. बेहतर ग्राहक सेवा;

मोबाइल ऐप कैसे डाउनलोड करें:

ऐप को गूगल प्ले स्टोर से डाउनलोड किया जा सकता है। गूगल प्लेस्टोर पर “एनएसडीएल पाम” नाम से खोजें और ऐप डाउनलोड करें। डिवाइस को अपनी ब्रांच एडमिन यूजर आईडी से रजिस्टर्ड कराना होगा। अधिक जानकारी के लिए, टिन परिपत्र संख्या एनएसडीएल/टिन/2021/013, दिनांक 02 सितंबर, 2021 देखें ।

INR 5000+GST


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Spacial Recharge Partner

This will close in 20 seconds